Sollicitatie procedure

Wij plaatsen regelmatig nieuwe vacatures online en nemen met dezelfde regelmaat enthousiaste nieuwe assistenten aan. Maar hoe verloopt onze selectieprocedure eigenlijk? We leggen het uit, zodat je precies weet wat je te wachten staat als je bij ons solliciteert!

Vacature plaatsen

Allereerst zetten wij vacatures uit via verschillende kanalen. Denk hierbij aan onze eigen website, social media kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn) en vacaturesites zoals Indeed. Je kunt op een vacature reageren via het sollicitatieformulier. Daarna komen jouw cv en motivatie bij ons binnen en gaan wij aan de slag met je sollicitatie.

Eerste selectie

Dan begint de selectie! De eerste selectie wordt gedaan door onze recruiters. Zij kijken allereerst naar je werkervaring. Soms zijn de eerdere functies die je hebt gehad niet direct een match, maar heb je wel passende, overlappende of soortgelijke werkzaamheden uitgevoerd. Dat wordt niet over het hoofd gezien. Ook je opleidingen en trainingen kunnen van doorslaggevend belang zijn. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een gediplomeerd doktersassistent bent maar als zodanig nog geen werkervaring hebt opgedaan.

Daarnaast vinden we je motivatie belangrijk. Als de selectie is gemaakt, krijg je sowieso een reactie, ook als je niet wordt geselecteerd.

Telefonische intake

Als we denken dat je geschikt bent voor de functie waar je naar heeft gesolliciteerd, of wellicht een andere functie die wij goed bij je vinden passen, word je door onze recruiter gebeld voor een telefonische intake. Een prettige telefoonstem is vaak van belang en dat is iets wat we dan gelijk kunnen beoordelen. Tijdens het gesprek willen we je ook graag wat beter leren kennen als persoon, dus hebben we de nodige vragen voor je. Daarnaast bespreken we de inhoud van de vacature en kijken we of dit aansluit bij jouw wensen. We gebruiken dit gesprek verder vooral om te bepalen of jouw kennis, kwaliteiten en persoonlijkheid goed in lijn liggen met de vacature waar je op hebt gereageerd. Hebben we er een goed gevoel over, dan plannen we een intakegesprek met één van onze accountmanagers.

Kennismaking

Het intakegesprek biedt ons de gelegenheid om elkaar beter te leren kennen. Deze persoonlijke gesprekken zijn echt van belang om de match te bepalen tussen jou en onze opdrachtgevers. Past dat bij wat we zoeken en andersom; past onze opdrachtgever ook bij je? Als je behoefte heeft aan veel structuur, past een overheidsinstantie wellicht bij je, maar een minder georganiseerde organisatie niet. Uiteraard kijken we daarnaast ook naar representativiteit en leggen we wat cases voor die kunnen voorkomen tijdens jouw werk als assistent.

Note: Momenteel doen we onze intake gesprekken via Skype vanwege de huidige Corona maatregelen. De inhoud van het intakegesprek veranderd hiermee niet, de onderwerpen worden behandeld en er is ruimte voor vragen en opmerkingen.

Klaar voor de start

Na ons gesprek bepalen we in overleg met collega’s of je wordt aangenomen. Zodra je bij ons in dienst komt start het inwerken bij de opdrachtgever(s).

Als je op een vacature hebt gereageerd voor een directe aanstelling bij een vaste opdrachtgever, dan zullen we je daar eerst voorstellen met je cv en onze persoonlijke bevindingen. Vervolgens zal je op gesprek gaan bij de opdrachtgever en zal deze een selectie maken. Je hoort dan zo snel mogelijk of de opdrachtgever enthousiast is en je mag starten!

Ben je enthousiast geworden? Neem dan een kijkje bij onze vacatures of schrijf je in door een open sollicitatie te doen. Zodra we een passende vacature hebben, hoor je van ons.

Ben je enthousiast geworden? Neem dan een kijk bij onze vacatures of schrijf je in als er een passende vacature bij staat of solliciteer op de open vacature.